ממזרח למערב

צילום: דני ינאי

ממזרח למערב

אנתרופולוגיה ממבט אחר!

חוויית מולטימדיה מהפנטת בסדרת הרצאות מרתקת על עמים, פולחנים, דתות ותרבויות בעולם.

 

תאריכי 8 מפגשי הקורס:

 

11.11.24

16.12.24 03.02.25

10.03.25

05.05.25

09.06.25

  • מרצים: איילת אידלברג / דני ינאי
  • תאריך: יום: שני│ שעה: 12:30-11:00
  • מיקום: אולם התיאטרון
  • מחיר מנוי: 340 ₪
לרכישת מנוי

ממזרח למערב

אנתרופולוגיה ממבט אחר!

חוויית מולטימדיה מהפנטת בסדרת הרצאות מרתקת על עמים, פולחנים, דתות ותרבויות בעולם.

 

תאריכי 8 מפגשי הקורס:

 

11.11.24

16.12.24 03.02.25

10.03.25

05.05.25

09.06.25

ממזרח למערב, מרצים: איילת אידלברג / דני ינאי
צילום: דני ינאי

תוכנית הקורס

  • מסע בעקבות השבט המתנזר - מפגש עם בני הדאני באינדונזיה

    בני הדאני, אחד השבטים הלוחמניים והססגוניים ביותר במערב פפואה האינדונזית, נודעו לעולם רק בחצי הראשון של המאה ה-20. בני השבט נודעים בטאבואים המיניים המפותחים שלהם ובמיוחד בקוטקה, כיסוי הפין הדלוע, בו הם מכסים את מבושי הגברים.

    מרצה: דני ינאי

  • מסע הרפתקני אל ההיילנדס הסקוטי

    מסע בין האוקיינוס הצפוני לבין האוקיינוס האטלנטי, בין התיישבות הקלטים לבין פלישות הוויקינגים. במורדות ההיילנדס, ההרים הגבוהים של סקוטלנד, ואל מעמקי הלוכים, אגמיה של סקוטלנד, שמהמים המיוחדים שלהם מכינים את הוויסקי הסקוטי. היכן חיה עדיין המסורת הסקוטית הגאה? מה עלה בגורל ניסיון ההתנתקות מאנגליה? ואיך מנגנים בחמת חלילים?

    מרצה: איילת אידלברג

     

  • בין הפטיש לסדן - סיפורה של נפאל

    אחת המדינות המרהיבות בעולם, מאכלסת את האנשים הסובלניים ביותר ומתקיימת בה הרמוניה מרשימה בין מיעוטים אתניים מגוונים ובמיוחד בין הינדואיזם לבודהיזם. אך ההיסטוריה של המדינה ההררית והיפהפייה רצופה בדרמות שכאילו יצאו מסדרת דרמה הוליוודית דמיונית במיוחד. אסונות טבע, רציחות מלכותיות, מלחמות אזרחים, פסטיבלים פרועים וגם מנהגים משונים במיוחד, כולל סגידה לאלות חיות.

    מרצה: דני ינאי

  • יפן - מבתי קש, נייר ועץ אל גנים רטובים וגני אבנים

    נצא לחקור את הבית היפני המסורתי העשוי מחומרים טבעיים, המאפשרים לשרוד את רעידות האדמה!  נמשיך אל הפילוסופיה, התיכנון והיצירה של הגן הקלאסי, היבש או הרטוב, המקיף את הבתים מסורתיים ביפן ואת המקדשים. הגן מחקה את הטבע ומאפשר חיבור עמוק אל יסודות ההרמוניה. נעמוד על ההבדלים שבין הגן היפני לבין הגן האירופאי, נבקר בחלקיו השונים של הבית, ונסיים ב – מקלחת והשירותים!

    מרצה: איילת אידלברג

     

  • יפן - זן בודהיזם, פיתוח התודעה והחיים במנזר זן

    הזרם הבודהיסטי המוכר ביותר בעולם המערבי הוא זרם הזן, שנוצר בסין, הגיע ליפן ומשם יצא אל העולם המערבי. הוא הזרם המופשט ביותר, אין בו פולחן אלא עבודה על התודעה בניסיון להשתחרר מהסבל בחיינו. מדגיש את חשיבות המדיטציה ומציע לנו לתרגל אותה בכל פעולה מפעילויות היומיום. כיצד מתנהלים החיים במנזרי הזן? כיצד אפשר לפעול באופן מדיטטבי בכל רגע של חיינו?

    מרצה: איילת אידלברג

  • דת, אמונה ופולחן הנאטים במיאנמר

    הבודהיזם במיאנמר, המשולב בפולחן ה"נאטים" הקדום, משחק תפקיד מכריע בשגרת החיים של רוב תושבי מדינת הענק האסייתית הענייה והמדוכאת, שבה מספר הנזירים הגבוה בעולם. נדמה שהאמונה והפולחן הם שמאפשרים לבני הקבוצות האתניות המגוונות של בורמה להתמודד עם הקשיים שבחייהם.

    מרצה: דני ינאי

תודה שרכשתם כרטיסים!
שם של האירוע
תאריך